/* */
برچسب‌ها: , 0 نظرات

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس، حميدرضا مقدم‌فر مديرعامل خبرگزاري فارس طي سخناني در هشتمين همايش بسيج و رسانه كه در مشهد مقدس برگزار مي‌شود، با بيان اينكه امروز رسانه‌ها در جنگي كه ماهيت آن با افكار، انديشه‌ها، ادراك و اعتقادات جامعه سروكار دارد،بزرگترين وظيفه را برعهده دارند، گفت: دشمن در اين جنگ احساسات و عواطف را هدف گرفته است و ما بايد بپذيريم كه امروز صداي پاي دشمن در كشور ما در پشت مرزهاي عقيدتي شنيده مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: در جنگ سخت به دليل وجود توپ و تانك به راحتي مي‌توان به اين جنگ پي برد اما در جنگ نرم كه آتش و خونريزي ندارد درك آن بسيار سخت است و اگر رسانه‌ها در اين زمينه به درستي عمل نكنند دچار مشكل خواهيم شد.
مديرعامل خبرگزاري فارس با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوي اين خبرگزاري در مقابله با فتنه سال گذشته، تصريح كرد: برخي از افراد و حتي دوستان به ما ايراد مي‌گرفتند كه شما تندروي مي‌كنيد و اين سخنان در حالي بود كه امروز مي‌بينيم مقام معظم رهبري تا امروز در بيش از 50 سخنراني به اين موضوع اشاره كردند و تمام‌ قد وارد ميدان شدند.
مقدم‌فر عزم مقابله با دشمن، شناسايي عقبه دشمن و راههاي ضربه زدن به آنها، اقدامات عملي براي مواجهه با جنگ نرم، تربيت نيروي انساني كارآمد با بصيرت سياسي و ديني و همچنين نفوذ به عمق استراتژيك دشمن را از جمله وظايف رسانه‌ها در مقابله با جنگ نرم دانست و گفت: ما در خبرگزاري خود اقدام به ايجاد يك حوزه مستقل ديپلماسي عمومي كرده‌ايم كه اين حوزه مسئوليت رصد روزانه اقدامات دشمن را در حوزه جنگ نرم برعهده دارد.
وي همچنين به اين موضوع اشاره كرد كه ما بايد اصلي‌ترين ضربه را در زمان مناسب به دشمن بزنيم در حالي كه گاهي اين هوشياري و به خود آمدن دير صورت مي‌گيرد.
اين كارشناس مسائل رسانه‌اي با بيان اينكه ما در كنار آماده بودن رسانه‌ها يك قرارگاه عملياتي مشترك براي جنگ نرم نداريم، گفت: گاهي اوقات به دليل نبود اين قرارگاه مشترك ما به اشتباه مي‌رويم اما شايد اين وظيفه اصلي ارشاد بود تا به جاي كارهاي سطحي و همايش‌هاي روتين دست به كارهاي مهم‌تر مي‌زد.
مقدم‌فر با اشاره به افزايش بودجه فرهنگي در وزارت ارشاد گفت: بايد مسئولان بگويند كه اين بودجه‌ها در كجا صرف مي‌شود كه ما هيچ اثري از آن نمي‌بينيم.
وي با بيان اينكه امروز نظام دچار يك سردرگمي در جنگ نرم شده است، گفت: هرچند مراكزي مانند ستاد كل نيروهاي مسلح و يا بسيج اقدامات خوبي در اين زمينه داشته‌اند اما امروز بسيج همچون گذشته بايد به ميدان بيايد و جنگ نرم را اداره كند و در اين زمينه تعارفات و مسائل تشريفاتي كنار بگذاريم چرا كه اين مسائل باعث مي‌شود تا فرصت را از دست بدهيم.
مديرعامل خبرگزاري فارس با اشاره به همايش سال گذشته بسيج و رسانه‌ گفت: در آن جلسه پيشنهاد تشكيل سازمان بسيج و رسانه داده شد اما كاري صورت نگرفته است.
مقدم‌فر در خصوص مأموريت سازمان بسيج رسانه گفت: ايجاد يك سنگر مستحكم براي اصحاب رسانه در مقابله با دشمن شكل‌گيري هسته مقاومت نيروهاي انقلابي، تقويت پيوند مردم و نظام، مقابله با آسيب‌ها و تهديدات داخلي و خارجي و بصيرت‌افزايي در جامعه را از جمله وظايف سازمان بسيج رسانه دانست.
وي تصريح كرد: ساختار سازمان بسيج رسانه بايد با بقيه اقشار بسيج تفاوت داشته چرا كه جنس اين سازمان متناسب با ارزش‌ها و خواستگاههاي رسانه‌اي و با بقيه اقشار تفاوت دارد.
اين كارشناس مسائل رسانه‌اي با بيان اينكه بايد دبيرخانه‌اي براي سازمان بسيج و رسانه تشكيل شود، افزود: يكي از مشكلات ما اين است كه متأسفانه رسانه‌ها به صورت مستقل و جزيره‌اي عمل مي‌كنند.
وي با بيان اينكه بايد يك نگاهي بيندازيم و ببينيم در طول يك سال و چهارماه گذشته چه عملكردي در خصوص جنگ نرم‌ داشته‌ايم گفت: ما در خبرگزاري فارس هرچند اقدامات متعددي انجام داده‌ايم و براي مثال 168 هزار مقاله، مصاحبه و خبر در اين زمينه توليد كرده‌ايم اما اگر رسانه‌هاي ما به يكديگر متصل باشند مي‌توان با قدرت بيشتري به مقابله با جنگ نرم دشمن رفت.

0 نظرات برای “تشكيل قرارگاه مشترك هدايت عملياتي رسانه‌ها براي جنگ نرم”