/* */
برچسب‌ها: 1 نظرات
اقتصاد ایران حتی در بدترین شرایط آن یک اقتصاد بزرگ، متنوع و پیچیده است و با نمونه کره شمالی تفاوت فاحشی دارد.

به گزارش «طلبه بلاگ» به نقل از پایگاه خبری صداقت، راجر کوهن مفسر و کارشناس روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی به نواقص و حتی بیهودگی اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران پرداخت و آن را اقدامی برای دلخوشی محافل سیاسی آمریکا توصیف کرد.

بنابراین گزارش این روزنامه در ادامه تصریح می كند: بهترین راه تضعیف حکومت ایران افزایش استفاده مردم ایران از رسانه های غربی خصوصا رسانه های فیلتر شده در فضای سایبر است.

راجر کوهن ادامه می دهد: اگر یك شرکت اقتصادی ایرانی تحریم شود، یکی از نمایندگان و یا وابستگان این موسسات در دوبی وکیلی پیدا میکند و به او می گوید ما در این فهرست احمقانه وزارت خزانه داری آمریکا هستیم. اگر به ما کمک بکنید که یک شرکت ثالث و پوششی در دوبی یا مالزی تاسیس کنیم ده درصد از درآمد و یا حجم معاملات را به شما خواهیم داد و از این طریق تمامی اقدامات ایالات متحده آمریكا علیه ایران خنثی می شود.

راجر کوهن یادآوری می كند که ایران در سه دهه گذشته به تحریم عادت کرده و روش های انطباق با آن در این کشور بسیار پیشرفته است.

به گزارش شبكه خبری صداقت وی تاكید می كند: حدود 70 درصد از تولید ناخالص ملی دوبی محصول معاملات با ایران است و بعید است که تحریم های جدید و به اصطلاح «هدفمند» بتوانند این جریان اقتصادی را مختل کند. اقتصاد ایران حتی در بدترین شرایط آن یک اقتصاد بزرگ، متنوع و پیچیده است و با نمونه کره شمالی تفاوت فاحشی دارد.

راجر کوهن خاطرنشان می کند که اواسط ماه دسامبر یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا به مجلس سنای این کشور اطلاع داد که خواستار لغو تحریم های مربوط به ایران در زمینه صدور تکنولوژی است.

ریچارد ورها این مقام وزارت خارجه در نامه خود به مجلس سنا نوشته است: «ما به وزارت خزانه داری توصیه کرده ایم که با صدور یک جواز عمومی اجازه دهد که محصولات ارتباطی شرکت های یهودی مثل گوگل یا مایکروسافت که برای مصارف شخصی طراحی شده اند ازقبیل ایمیل، چت و دسترسی به شبکه های اجتماعی و گروهی به ایران صادر شود تا از این طریق بتوانیم افكار مردم ایران را عوض كنیم».

1

۳/۰۷/۱۳۸۹

سلام دوست عزیز
وب زیبایی دارید

اگر با تبادل لینک موافق هستید خبرم کنید

موفق باشید

یا علی فدای سید علی