/* */
برچسب‌ها: , 1 نظرات

بر خلاف تصوری که در جامعه ما مشکل گرفته است که همه فکر می کنند پدیده اینترنت مربوط به وزارت مخابرات هست؛ اما در ایالات متحده که اینترنت را درست کرده اصلا دست وزارت مخابرتشان نیست، دست سازمانی است به نام NSA (National Security Agency). این سازمان زیر مجموعه وزارت دفاع آمریکاست.

سیستم رمزگذاری و رمزگشایی که شما از طریق سیستم عامل کامپیوترتان انجام می دهید این سیستم را در دو سر خطوط تلفن جهانی اعمال کرده اند در چند چیز مدیریت می کنند. اول بر خطوط مخابرات جهانی، دوم بر سیستم عامل.
بر خلاف نظر شما که فکر می کنید مایکروسافت و دیگران که این ویندوز و لینوکس و بقیه را تولید می کنند، استانداردهایی که باید در این سیستم عامل ها رعایت شود را NSA مشخص می کند.

سوم موتورهای جستجو. گوگل، یاهو و... بر خلاف نظر شما که فکری می کنید این ها خصوصی است، کاملا تحت انحصار وزارت دفاع آمریکاست. بعد از این مرحله مسئله امنیت شبکه و امنیت اطلاعات.
این 5 حوزه ای است که تحت مدیریت دستگاه عظیمی است به نام NSA .درباره CIA زیاد صحبت شده و مشابهش هم در تمام جهان است، اما آنچه که در جهان یکی از آن وجود دارد آن NSA است. یک بستری را درست کرده است که همه در آن زمین بازی می کنند.

یک استادیوم ورزشی را تصور کنید ساعت 10 شب. در تاریکی پروژکتورها روشن می شود و تیم الف و تیم ب رو به روی هم بازی می کنند و گروه سوم هم تماشاچی ها هستند که دارند صحنه مسابقه را می بینند. کاری که NSA  می کند این است که آن پروژکتورها را انداخته توی زمین بازی و همه این بازی را با نوری که او انداخته بازی می کنند. این هست که هر و قت خواسته باشد فیتیله را پایین می کشد و قاعده بازی به هم می خورد.

پس قدرت نرم یک جزئش زیرساخت است. شما می بینید که استادهای مخابرات ما می گویند این بحث باید در مخابرات بحث بشود در حالی که این امر امنیتی است.

شما لپ تاپتان را باز می کنید، تا انگشتتان را روی finger touch(اشاره گر انگشت، به جای رمز عبور در لپ تاپ) می گذارید و اولین بار به اینترنت وصل شدید، این اثر انگشت شما ثبت می شود. اولین بار که با وب کم لپ تاپتان خیره شدید، چشم شما اسکن می شود. مغز جهانی(Brain Land) که NSA در شمال واشنگتن ایجاد کرده است، مساحت سوپرکامپیوترهای آنجا برای پردازش اطلاعات، 9 هکتار است که این ها را در محفظه های بتونی زیر زمینی است که در جنگ های اتمی نابود نشود.

دنیا یک قلبی دارند که در ژئوپلوتیک به آن می گویند Heart Land. در حدود 97 سال آسیای میانه بود که الان چندسال است منتقل شده به منطقه ما. این پیکره جهان نیاز به مغز دارد. آمریکایی ها که از سال 1952 که NSA را به وجود آورده اند، دنبال آن بوده اند که تبدیل بشوند به مغز جهان. شبکه عصبی که به تمام بدن کشیده می شود، آن اینترنت است.

این شبکه عصبی همان اینترنت است شما یک ایمیل می زنید، در اتاق بغل دستی که دوستتان می خواهد بگیرد، این به مغز رفته و رفته سلول بغل دستی. هر کدام ما یک سلول هستیم که متعلق هستیم به آن سیستم. از آن مغز دستور می گیریم. NSA روزی 3 میلیارد پیام را پردازش می کند. روزی 3 میلیون کاری ندارد وقتی که مثلا بگویند جامعه هدف ایران باشد. از طریق اشاره گر انگشت و اسکن چشم شما، اطلاعات فردی، از طریق فیس بوک، اطلاعات اجتماعی شان را می گیریم و قطعات اطلاعات شما را کنار هم می گذارند و پرونده سازی می شود.

...دشمن برای تحقق قدرت نرم و تحقق آنچه که تحمیل اراده اش بر من و شماست، این چنین زیرساخت هایی را به وجود آورده است.
با این زیرساخت ها ما بی محابا در فضای مجازی می گردیم، در حالی که نمی دانیم او در حال رصد ضائقه ماست...

همایش درآمدی بر دکترین منازعه نرم - دانشگاه فردوسی مشهد 3/9/88
سخنان دکتر حسن عباسی پیرامون شبکه جهانی اینترنت
--------------------------------
دانلود فایل صوتی و تصویری این برنامه:

1 مگابایت
دانلود کلیپ صوتی

4 مگابایت
دانلود کلیپ تصویری


1

۲/۱۹/۱۳۸۹
ناشناس :

see this link
http://rkhi.ir/1388/10/26/kasht/