شبكه خبر دانشجو-مشهد: مهندس حسين قدياني در جمع مسئولان بسيج دانشجويي استان
خراسان رضوي، توانمندسازي و نقش آفريني را دو ماموريت اصلي بسيج دانشجويي دانست و گفت:
دانشجويان بسيجی بايد بتوانند در حوزه معنويت، بصيرت و مهارت در خصوص مباني انديشه اسلامي، جريان شناسي سياسي و مهارتهايي از جمله زبانهاي خارجه، روش تحقيق و رايانه خود را توانمند سازند. وي همچنين خواستار فعاليت دانشجويان بسيجي در مباحث فني و محتوايي شد و خاطرنشان كرد: بخش عمدهاي از نقشآفريني بسيج دانشجويي شامل فعاليتهای عمومي همچون راهپيمايي، تجمع و به كار گرفتن پلاكاردهاست كه بايد دانشجويان وارد فعاليتهاي اختصاصيتر
متناسب با رشتههای تحصيلي خود شوند تا بتوانند در عرصه جنگ نرم ظاهر شوند.

دانشجويان بسيجی بايد بتوانند در حوزه معنويت، بصيرت و مهارت در خصوص مباني انديشه اسلامي، جريان شناسي سياسي و مهارتهايي از جمله زبانهاي خارجه، روش تحقيق و رايانه خود را توانمند سازند. وي همچنين خواستار فعاليت دانشجويان بسيجي در مباحث فني و محتوايي شد و خاطرنشان كرد: بخش عمدهاي از نقشآفريني بسيج دانشجويي شامل فعاليتهای عمومي همچون راهپيمايي، تجمع و به كار گرفتن پلاكاردهاست كه بايد دانشجويان وارد فعاليتهاي اختصاصيتر
متناسب با رشتههای تحصيلي خود شوند تا بتوانند در عرصه جنگ نرم ظاهر شوند.
وي در خصوص به كارگيري الگوي قدرت نرم در دوران انقلاب تصريح كرد: در دوراني كه دنيا درگير جنگ سرد و تسليحات هستهاي بود انقلاب ايران با يك رويكرد فرهنگي شكل گرفت و اسلام خواهي را مطرح كرد و در آن زمان مولفههاي جنگ نرم مثل شبكههاي اجتماعي و فضاي سايبري را تودههاي مردم و مساجد تشكيل دادند.
قدياني با تاكيد بر قدرت رسانهاي به عنوان يكي از پايههاي جنگ نرم خاطرنشان کرد: ما در قدرت رسانهاي از جهت تكنولوژي عقب هستيم و وظيفه بسيج دانشجويي اين است كه با تشكيل خط سايبري خود در اين زمينه و با ارتباط قوي با بدنه دانشجويي و ساير تشكلها به رفع شبهات و مسائل مطرح شده بپردازد.
وي در پايان گفت: بسيج دانشجويي بايد به جاي پدافند، خود سردمدار آفند و طرح سوال شود و از موضوعاتي همچون آزادي و حقوق زن در غرب سوال كند.
مرتبط:
- گزارش دیدار دبیر شورای کانون های سایبر مشهد با مهندس قدیانی در تهران