/* */
برچسب‌ها: 0 نظرات

دراولین دوره تربیت مجاهد مجازی مطرح شد:

نیروهای مقاومت مردمی، سربازان نبردنامتقارن جنگ نرم در فضای سایبری هستند



درفضای مجازی می‌توان با تشکیل و مدیریت مقاومت مردمی با رویکرد نبرد نامتقارن به
مقابله با تهاجمات مجازی، پرداخت امری که
از آن با عنوان "جهاد مجازی" یاد می شود.



این مطلب را مهندس مهدیحق وردی کارشناس و صاحب نظر موضوع جهاد مجازی در اولین دوره تربیت مجاهد مجازی که به همت کانون فضای مجازی و سایبر بسیجدانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، اعلام کرد و اظهار داشت: همانگونه که در فضای حقیقی قلمرو و مرزهای یک کشور مورد هجوم قرار می‌گیرد، دفاع از سرزمین دیگر وظیفه خاص نیروهای نظامی و مسلح نیست، بلکه به یک وظیفه و تکلیف عمومی برای کلیه افراد جامعه بدل می‌شود. استفاده از این عزم ملی برای مقاومت و مدیریت آن با رویکرد نبرد نامتقارن می‌تواند بزرگترین سرمایه در جهت حفظ استقلال تلقی شود.
چنانچه از منظر اسلامی به این مسئله یعنی مقاومت مردمی و جهاد نگاهی بیندازیم در فضای مجازی نیز می‌توان با تشکیل و مدیریت مقاومت مردمی با رویکرد نبرد نامتقارنبه مقابله با تهاجمات مجازی، پرداخت امری که از آن با عنوان "جهادمجازی" یاد می شود.



وی  ضمن اشاره به بیانات رهبری که از دانشجویان با عنوان افسران جوان جنگ نرم یاد کرده اند، گفت: یکی از راهبردهای مهم دشمن در جنگ نرم استفاده از ابزار تاثیرگذار فضای مجازی خواند و گواه این مطلب را تصویب بودجه  55میلیون دلاری توسط آمریکا برای جنگ نرم در فضای سایبر ایران دانست.

حق وردی تفاوت جهادمجازی با سایر جهاد ها را صرفا بستر آن دانست و اعلام کرد جهاد مجازی در دو محور جهاد سایبرنتیک و جهاد شبکه ای با رویکرد آفندی و پدافندی بایستی انجام شود.



در ادامه ایشان ضمن بیان ابزارهای فضای مجازی و از وبلاگ ‌نویسی به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین و قدرتمند‌ترین ابزار «نبرد نامتقارن» در فضای مجازی در راستای تقویت جهاد مجازی توسط گروه‌های مقاومت مردمی دانست. همچنین ایشان ورود عناصر ارزشی به فضای شبکه های ارتباط اجتماعیپ مجازی را لازم و مکمل وبلاگ نویسی برشمرد.

حق وردی ضمن اشاره بهقدرت وبلاگ ها در جهاد مجازی، صِرف راه اندازی وبلاگ را کافی ندانست و اعلام کرد که متاسفانه برخی از وبلاگ ها ارزشی به دلیل عدم رعایت قواعد این فضا، عدم توجه به برقرار ارتباط با مخاطب ، عدم ایجاد جذابیت در وبلاگ، بی نظمی در به روز رسانی وبلاگ و عدم توجه به قواعد فنی چون بالا بردن امتیاز و رنک وبلاگ و ... عملا در فضای مجازی هیچ تاثیر گذاری نداشته و عملا به گورستان فضای اینترنت پیوسته اند.

از سوی دیگر وی با تبیین جهاد مجازی برگزاری رزمایش های مجازی را برای بررسی نقاط ضعف و قدرت و نیز  افزایش اثر بخشی  اقدامات جهادی را در زمان های مورد نیاز خواستار شد.

قابل ذکر است اولين دوره آموزش تربيت مجاهد مجازی با محوريت «جهاد مجازی و عمليات مجازی در جنگ نرم»، توسط
کانون فضای مجازی و سایبربسيج دانشجويی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد 27 و 28 آبان‌‌ماه برگزار شد. همچنین نرم افزار آموزشی جنگ نرم در فضای سایبر و دیجیتال بزودی در اختیار علاقه مندان درسراسر کشور قرار خواهد گرفت

انعکاس خبر اجرای برنامه در خبرگزاری ها و سایت ها:
- خبرگزاری مهر
- باشگاه خبرنگاران جوان
- خبرگزاری جهوری اسلامی(ایرنا)

0 نظرات برای “اجرای اولین دوره تربیت مجاهد مجازی در کشور”