/* */
برچسب‌ها: , 0 نظرات

سپاه سایبری گرداب جنگ نرم سپاه پاسداران



قسمتی از سخنان آقای صادقی مدیر مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سایبری(سپاه سایبری) پیرامون جنگ نرم در فضای سایبر





* استکبارجهانی به این نتیجه رسیده است که دروازه ورود جنگ نرم به ایران موضوعات ضد اخلاقی و گسترش فساد و فحشاء بخصوص در بین جوانان است.


*فرح کریمی عضو حزب چپ سبزها بوده است و در گذشته با سازمان منافقین همکاری می‌کرده. در این طرح مبلغ 15 میلیون یورو برای راه‌اندازی رسانه‌های متعدد و انجام فعالیت‌های رسانه‌ای با عنوان جعلی «احقاق حقوق بشر» و «مبارزه با تبعیض در رسانه‌ها» تخصیص یافت.


* شناسایی تعدادی از عوامل اصلی و هادیان اغتشاشات که در بستر اینترنت اقدام به دروغ‌پردازی و توهین به افراد و دعوت به تجمعات می‌کردند، در طرح «فتنه» عمیقا مورد بررسی قرار گرفته که اطلاعات تکمیلی آن در آینده در سایت گرداب اعلام خواهد شد.


* بیش از 6000 خبر و مقاله در کمتر از 7 ماه در مطبوعات جهانی، فعالیت‌های این مرکز را پوشش داده است.


* فیلترینگ سایت‌های غیراخلاقی در عراق، مبارزه با پورنوگرافی در اینترنت در انگلستان و آلمان، و اعلام نیاز در جهت مطالعه گسترده در خصوص نحوه کنترل و نظارت بر اینترنت در مالزی، از جمله حرکت‌هایی است که در مدت کمی پس از فعالیت علنی این مرکز در سطح جهان صورت گرفته است.


* دستگاه‌های فرهنگی کشور باید عمده فعالیت خود را در فضای مجازی بر جذب کابران ایرانی که برای تنوع و سرگرمی به اینترنت وارد شده معطوف کنند.


* در پروژه گرداب به دلایل حساسیت موضوع پرونده‌ها، ارائه آن در سطح رسانه ملی مورد موافقت واقع نگردید.


* اگر بپذیریم که وبلاگ‌ها دیگر تنها یک پنجره برای درد دل و بازی با کلمات و دریچه‌ای برای جوک و پیامک و ماجراجویی در زندگی خصوصی افراد و انتشار عکس‌های عمومی و خصوصی برخی دیگر از افراد  نیستند؛ باید این را هم بپذیریم که امروز مخاطبان دنیای مجازی آن هم از روزنه وبلاگ‌نویسی و همچنین تاثیرگذاری این پدیده اینترنتی آنقدرها رو به افزایش هست که ارزش این را داشته باشد بلاگرها ضمن افزایش اطلاعات سایبرنویسی، عملکرد رسانه‌ای و شیوه‌های تبلیغی و تخریبی رقیب را بیاموزند.



* اگر این‌ها را بپذیریم و به آن اضافه کنیم که بالغ بر 10 هزار سایت اینترنتی و وبلاگ علیه شیعه و اسلام در حال فعالیت هستند، دیگر تکلیف می‌شود که وبلاگ‌نویسان، اطلاعات سایبرنویسی خود را افزایش داده و عملکردهای رسانه‌ای و شیوه‌های تخریبی رقیب را بیاموزند و با نوشتن مقالات و ارتقای سطح محتوایی وبلاگ، در اطلاع‌رسانی و شناسایی مروجین سایت‌های مخرب و ضدفرهنگی همراه و همکار ما باشند.


* حجم بالایی از نرم‌افزارهای فیلترشکن به دنبال جاسوسی از کاربران هستند و استفاده از آنها باعث انتشار محتوای خصوصی کاربران می‌شود.


* یکی از مشکلات موجود در زمینه جرائم رایانه‌ای و فنآوری اطلاعات، موضوع قانون است که البته بعد از تصویب قانون جرائم رایانه‌ای این مشکلات خیلی کمتر شده است

0 نظرات برای “سخنان مدیر مرکز بررسی جرائم سایبری سپاه پیرامون جنگ نرم سایبری”